Schránka důvěry

Fujtajbl | 25.10.2014 - 20:18

Dobrý den. Myslíte si, že žačka XY nosí do školy vhodné oblečení? My, jakožto její spolužáci každý den trpíme tím, za jakou čarodějnici se obleče dneska. Kdyby to bylo jen ojediněle, nebyl by to problém. Ale když už se někdo takhle obleče i na třídní fotku a tím ji zkazí, je to problém. Chápu, že nechce být "mainstream" a chce se odlišit, jenže její oblečení často obsahuje prvky satanismu a čarodějnictví. Do školy, jako je ta naše se mi zdá toto oblečení velmi nevkusné.

Odpověď:
Pěkný den, otázka vhodnosti je vždy velmi subjektivní. Někomu se může líbit, jiný ji považuje za vrchol nevkusu. Stejně se na věc může dívat i Tvá spolužačka při pohledu na Tebe. Možná, že to někoho dráždí, pobuřuje, a možná o tom spolužačka neví. Už jsi s ní o tom mluvil(a)? Vyjadřuješ se v množném čísle, ale třeba je to jen Tvůj pohled. Zkus vyvolat diskusi se spolužáky i s ní a říct jí, že Ti vadí způsob oblékání. O prvcích satanismu a čarodějnictví se neodvážím polemizovat, nejsem odborník, ale prodiskutuji tuto oblast s vyučujícími náboženství. Přeji vše dobré, Pavel Polcr P.S. Jestli Ti vadí na fotce, vystřihni ji:)

:* | 30.7.2014 - 15:35

http://www.novinky.cz/domaci/343658-nekvalifikovani-pedagogove-budou-moci-nadale-ucit-rozhodla-snemovna.html - Takže pan učitel Pavlík bude moci nadále učit?

Odpověď:
"Návrh musí ještě schválit Senát a prezident." (http://www.novinky.cz/domaci/343658-nekvalifikovani-pedagogove-budou-moci-nadale-ucit-rozhodla-snemovna.html). Pak bude návrh platný. Pro příští školní rok je výuka Aj zajištěna již bez pana učitele Pavlíka. S pozdravem hezkých prázdnin Pavel Polcr

anonym | 5.3.2014 - 9:36

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli by se na schránce důvěry mohlo zavést tlačítko "Like" jak na Facebooku. Protože příspěvek od "Fujtajbl" by si ho rozhodně zasloužil.

Odpověď:
Pěkný den, o technických možnostech nejsem informován, to je záležitost Slávka. Osobně si pokládám otázku - Proč? Schránka důvěry není nějakou hitparádou dotazů a odpovědí. Pokud s něčím souhlasíš nebo nesouhlasíš, je velmi jednoduché kliknout a rychle se zbavit odpovědnosti za další dění a výsledek (tak to funguje v názorových fórech). Když se ale musíš vyjádřit vlastními slovy a napsat svůj názor, postoj (někdy se i podepsat), mnohdy již ten zprvu absolutní souhlas (like) či nesouhlas s jiným pohledem nemusí být tak jasný, jak se zdálo, a třeba je člověk najednou schopen vidět věci i v jiném světle a rozměru. Se Slávkem určitě prokonzultuju technické možnosti, a s kompetentními lidmi můj výše zmíněný pohled. Přeji krásné dny, Pavel Polcr

Fujtajbl | 14.2.2014 - 19:31

Dobrý den. Nemělo by být nějak na škole trestáno veřejné pohoršování? Jedna spolužačka, věčně oháknutá do nějakého oblečení z Armády spásy a spolužák, co nezná žiletku se neustále líbají ve třídě a občas to má sklony i k uspokojování. Nechutné.

Odpověď:
Dobrý den, a co by mělo být trestáno? Osobně bych trestal netoleranci. Z Tvého příspěvku mám dojem, že právě Ty nejsi příliš tolerantní. Jak víš, že Tvůj způsob oblékání je ten úžasný, že Tvá úprava zevnějšku vyhovuje ostatním. Co to je veřejné pohoršování? („Veřejné pohoršení“ ve smyslu § 47 odst. 1 písm. c) zákona ČNR č. 200/1990 Sb., o přestupcích, nastává v případě současného naplnění tří znaků: spácháno veřejně, musí subjektivně pohoršovat zpravidla více než dvě osoby, které budou tomuto jednání obvykle přítomny současně, a musí být v rozporu s tím obsahem mravnosti, na němž se společnost shoduje.). Líbání je podle Tebe pohoršením? Asi je zřejmé, že líbání je příjemné a vede k určitému uspokojení. Nemyslím si, že by tento výraz měl význam sexuálního uspokojení. Pozor ale, jestli se při tom sexuálně uspokojuješ Ty, potom by to už mohlo skutkovou podstatu naplňovat. Na závěr stejně jak píšeš: nechutné - závidět, nepřát, netolerovat, ubližovat. Hezké prázdniny, Pavel Polcr

XY | 7.12.2013 - 12:25

Dobrý den, pane učiteli. Chci se zeptat, jestli je pravda, že adventní nástěnku kvinty jste dělal Vy? Možná je to jen obyčejná lež, nevím, proto se ptám. Děkuji za odpověď.

Odpověď:
Dobrý den, je to jen obyčejná lež. Osobně jsem nápad viděl až v den, kdy ho kvintáni odtajnili všem. Jsem na ně náležitě hrdý. S pozdravem Pavel Polcr

lol | 4.6.2013 - 21:29

Dik za odpověď

Odpověď:
:)

anonym | 4.6.2013 - 9:21

Zdravím,
chtěl bych se zde zeptat, jestli vám přijde korektní chování p. uč. Halouzkové (geografie), které teď popíšu: [služba má před každou hodinou přijít do kabinetu paní učitelky, vzít si od ní klíče od skříňky a zařídit, aby byly rozdané atlasy] Paní učitelka přišla do hodiny. Rozdala nám papíry, a naznačila, že jdeme psát písemku. Řekla, že píšeme písemku, protože \\\"nejsme připraveni na hodinu, protože nemáme rozdané atlasy\\\" - jakoby to byl problém všech, že ty atlasy služba nenachystala! Co naznačila, to se stalo, psali jsme písemku (zřejmě na 10 bodů (ještě není v Bakalářích), což pro mě znamená hodně), kterou jsem úplně zkazil jako dost dalších lidí ze třídy, protože přepadové písemky jsme nikdy předtím nepsali. K věci: je podle vás spravedlivé, že nám p. uč. dala napsat písemku, když 1) písemka nebyla hlášená, 2) nebyla to vina všech - mě i mých spolužáků, že ty atlasy nachystané nebyly - je to vina jen služby, proto mi nepřijde adekvátní, abychom byli potrestáni písemkou všichni. Navíc, ani to že by se měla psát písemka kvůli tomu, že služba nezastihla p. uč. v kabinetě, a šla tedy do třídy si nachystat věci na hodinu (byla 5min. krátká přestávka) mi nepřijde adekvátní, je to podle mě až moc silný \\\"trest\\\". Co si o tom myslíte, a co s tím dělat, pokud je to špatně?
Děkuji za reakci,
anonym

Odpověď:
Pokud jste zde četli předchozí reakci, rád ji doplním o pohled z druhé strany. Takže písemka se psala podle předem (od září) známých pravidel - a je určitě fajn, že studenti znají jasná pravidla. Obsahem písemky byl výběr z opakovací písemky z předešlého dne. A otázky typu Jaké je hlavní město Japonska, nejvyšší hora Asie či alespoň jedna řeka v Číně jsou takové, že by je nejen sekundán měl dát i bez učení. Že by se neučil už na předchozí? Za další. Je nemožné, aby výsledky písemky psané v 8:45 byly na Bakalářích v 9:21, když hodina končí 9:25 (paní profesorka učila až do konce). A mimochodem, jak je možné, že dotaz posíláš v 9:21, kdy se máš věnovat geografii? Není na tom něco špatně. Je nutné "zametat nejdříve před vlastním prahem." Pavel Polcr

lol | 3.6.2013 - 17:05

Dobré deň. V poslední době mi připadne,že učitelka X naddržuje jednomu spolužákovi. Př. Zapoměl jsem si učení,dostal jsem -10 b. Spolužák si zapoměl učení a ona mu řekla,že to nevadí,že si to pak dopíše.
Tohle se už stalo několikrát a mě s kamarády to štve.Co máme dělat?

Předem díky za odpověď

Odpověď:
Pěkný den, "nadržování" je jistě problém, který by se neměl objevit v žádné situaci, pokud vyznáváme hodnoty jako je spravedlnost či objektivita. Ve Tvém případě bych se asi vyučující ozval, že podmínky nejsou pro všechny stejné a uvedl konkrétní příklad. Jenom pozor na to, aby Tvůj a spolužákův případ byly opravdu stejné. To znamená, že to bylo třeba poprvé, že to byl jen zapomenutý sešit a ne domácí úkol, že jste se oba slušně omluvili předem apod. Teprve potom, bude-li shoda, bych žádal veřejně o vysvětlení, proč se postupuje vždy odlišně. Snad dostaneš i jasné odůvodnění. Přeji Ti, aby se situace rychle vyřešila a Tvé domněnky se nepotvrdily. S přáním brzkých slunečních dnů Pavel Polcr

lol | 2.6.2013 - 20:26

dobré deň

orik | 17.3.2013 - 15:35

dobrý den

Odpověď:
Dobrý den

JKA | 29.10.2012 - 15:04

Dobrý den, četl jsem si Vaši konverzaci s "není důležité" a chtěl bych říct, že si myslím, že by jména dotyčných měla být vyvěšena zde na webu, pokud tedy nefunguje cenzura.

Odpověď:
To je hezké, že si to myslíš. Ale ani Ty jako neutrální pisatel neuvádíš své jméno (a to o Tobě nikdo nepíše). Jak jsem již psal, nelze psát o někom jen tak na základě jednoho pohledu... No a k cenzuře - to není správný pojem, říká se tomu správa nebo administrace. Je samozřejmé, že mám možnost rozhodnout se dle mého nejlepšího svědomí, co všechno se objeví na veřejnosti přístupném prostoru. Tedy mám i možnost zasáhnout do příchozího dotazu, abych eliminoval např. konkrétní jména, vulgarismy, lži apod. Vidím i IP adresy, ze kterých přichází dotazy (ale nehledám jejich vlastníky) - mimochodem ze stejné IP, jen o 2 minuty dříve, přišel i předchozí dotaz ... co dělat, že? Pěkný den, Pavel Polcr

xy | 29.10.2012 - 15:02

Jsem debil, co dělat?

Odpověď:
Bohužel, s tím nic nenadělám ani já.

Dušan | 27.10.2012 - 21:18

Mám moc velké IQ a bojím se, že se nevlezu do vaší malé školy. Poraďte mi prosím, co mám dělat. Děkuji.

Odpověď:
Hezký den. S tak velkým IQ jistě vymyslíš, jak zvětšit školu natolik, aby ses do ní vlezl. Bohužel vzhledem k charakteru dotazu se obávám, že to s velikostí Tvého IQ bude možná trochu jinak:) Pavel Polcr

Není důležite | 24.10.2012 - 20:41

Myslím, že se dostává čím dál blíž pravdě. Chápu, že mi nemůžete nic říct. Ale prosím nalejme si čistého vína. Rád bych se konečně dozvěděl o co tu opravdu jde. Vůbec zde nic neříkáte, chápu, že musíte mlžit (a něco pořád schovávat). Ale chci jen jedinou věc, odpovězte mi, jak je to možné, mám vám napsat soukromě a bavit se otevřeně? Mám pár nezodpovězených otázek ohledně jedné události, o kterou se zajímám. Myslím, že by někteří nebyli rádi, jak mi stále připomínáte a zároveň uznávám, že se se mnou pořád hodláte bavit (vím, že tohle asi upravíte, ale chci se bavit o XY a YZ). Jestli to je moc odvažné, tak se omlouvám. Klidně to nezveřejňujte, ale napište mi na e-mail. Vaše odpověď mě opravdu zajímá. Přeji hezký den

Odpověď:
Zdravím, nevím jestli se dostáváme k nějaké pravdě. Můžu Ti říct jen to, co vím, nikdo mi nic nezakazuje. Ale z Tvých dotazů nejsem nějak schopen vydedukovat, co chceš slyšet - o co by mělo opravdu jít, co by mělo být možné. Ty nezodpovězené otázky asi ani nemůžu zodpovědět, ano teď jsi mi poskytl jména (z důvodu presumpce nevinny jsem je změnil), ale o čem v souvislosti s nimi máme diskutovat - o jejich vzhledu, zájmech, barvě ponožek, studijních výsledcích. Přesto se pokouším rozkódovat Tvoji snahu. Bohužel si nevzpomínám na to, zda byl vloni nějaký případ dvou studentů řešený ředitelskou důtkou. Osobně ani nevím o tom, že to, co jsi v náznaku popsal (prý), vloni proběhlo. Pokud ano, nic to nemění na tom, že trest se uděluje dle konkrétní situace a konkrétního "pachatele", dalších polehčujících či přitěžujících okolností. To Ti dá za pravdu i kterýkoliv soudce, který také využívá nějakého rozpětí trestů. Mimochodem v minulosti se na škole za kouření na školní akci rozdávaly i dvojky z chování a podmínečná vyloučení. Ve zprávě píšeš, že Ti stále připomínám, že by někteří nebyli rádi - pozor, pouze jsem citoval Tebe. Nemám co skrývat, takže klidně zveřejňuji, ale klidně můžeme komunikovat i mimo veřejný prostor. To nechám na Tobě. Přeji hezký den, Pavel Polcr

Není důležité | 23.10.2012 - 17:06

Pěkně jste to "obkecal", ale neřekl jste to, na co jsem se ptal. Možná to nebylo poznat, ale ptal jsem se, jak je to možné. Nevycházím z toho, že prý, ale jstli chcete klidně to zde řeknu na "plnou hubu". Ale myslím, že by se to nemuselo všem líbit. Své názory mám podložené. Proti vám nic nemám. Ale doufám, že mi odpovíte tak, aby mě ta odpověd významově uspokojila. Přeji hezký den.

Odpověď:
Zdravím, tak nevím, zda Tě má odpověď významově uspokojí. Je totiž těžké odpovědět na otázku "jak je to možné", když v předchozím dotazu nezazněla. Jediná otázka byla: "Není možná určitá protekce na této škole (například u žáků, kteří mají na škole rodiče)?" Asi víš, že v otázce "možná" je skrytá i předpokládaná odpověď - možné je téměř cokoliv, absolutní jsou jen některá čísla a nadpozemské hodnoty.) Ale máš pravdu, že jsem na ni neodpověděl. Já jsem totiž z toho "prý" vycházel, protože vím, že je velmi jednoduché na základě nějakého "prý" někoho odsoudit, potrestat, obvinit. Proto jsem na nepodložené názory nemohl ani zvolit jinou odpověď. No a o tom, jestli něco řekneš na plnou hubu přece nerozhoduji já, ale Ty sám, a je jisté, že to, co řekneš, to se nikdy nebude líbit alespoň jednomu člověku. S přáním pěkného dne Pavel Polcr

Není důležité | 22.10.2012 - 17:25

Mám otázku, týká se studentů kvarty a kvinty. Žák kvarty dostal za jeden "incident" na kurzu školy ředitelskou důdku (za to, že uněj byla nalezena určitá věc). Minulý rok se stal podle mě mnohem horši přečin při kurzu současné kvinty (prý se tam opili). A dostali stejný trest a "někteří" dokonce žádný (prý se to nikdo nedozvěděl ,ikdyž to bylo do očí bijící). Není možná určitá protekce na této škole (například u žáků , kteří mají na škole rodiče) ?
Takové znaky protekce nejsou u některých žáků ojedinělé, jak jsem si všiml.

Odpověď:
Hezký den, Tvé konstatování působí jako bulvární zpráva - "jeden incident, něco bylo nalezeno, prý se, někteří, do očí bijící" - asi je potřeba vědět více podrobností, aby sis mohl učinit závěr objektivní. Těžko lze srovnávat situaci, která byla s tou, která "prý" byla. Tady na to bohužel není prostor. A stejné je to pak s pohledem na možnou protekci. Za sebe mohu říct, že je mi jedno, kdo je čí dítě, každý student bude po zásluze náležitě "potrestán" či odměněn. A myslím si, že tak jednají i ostatní kolegyně a kolegové. Jako jednomu z asi šesti rodičů mně takové nařčení vadí a myslím, že se nebude líbit ani těm "některým", o nichž píšeš. Tolik můj pohled, měj se co možná nejlépe. S pozdravem Pavel Polcr

Tereza | 21.10.2012 - 23:02

Pořádá vaše škola nějaké zájezdy do Ugandy, nebo jiného Afrického státu ??? Případně do Jižní Koree, přesnějo so Soulu do čtvrtí Gangnam ?? Děkuji

Odpověď:
Pěkný den, bohužel zájezdy do Afriky se nesetkaly se zájmem studentů, proto je nepořádáme. Stejné je to i s Jižní Koreou. Ve výsledcích studentského dotazníku se soulská čtvrť neobjevila ani jednou, proto jsme původně plánovaný zájezd zrušili. S pozdravem a přáním radostného dne, Pavel Polcr

smutný student | 1.11.2011 - 20:17

chci se zeptat, jestli je to s Otcem jaroslavem vážné, a jestli se ještě někdy vrátí do školy????

Odpověď:
Hezký den, zřejmě došlo k nějakému komunikačnímu šumu. Nevím, co by mělo být s o. Jaroslavem vážné - jestli zdraví, tak dnes sloužil mši ve škole, chystá se na kurz septimy a na další akce. Do školy se jistě vrátí. Možná, že to vzniklo tak, že v nemocnici je o. Stanislav (a někdo ho přejmenoval). Za uzdravení se můžeš modlit stejně, jak to dělají ostatní. S přáním klidného dne Pavel Polcr

Radši nkdo... | 24.10.2011 - 17:48

nejsem věřící, takže se chci zeptat, jestli holky na vaší škole nosí takové ty jeptišské hábity????

Odpověď:
Úsměvné, taková představa. Jo a o přestávce všichni odříkávají podle rozhlasu růženec (to je modlitba), kluci chodí jako ministranti pouze v doprovodu kněze, když někdo zlobí, musí ke zpovědi, ti nenapravitelní za trest visí do odpoledne po chodbách na kříži a všichni naši absolventi nastupují po maturitě hned do kláštera:) A vůbec se neuznává smysl pro humor. Pavel Polcr

Já ne! | 4.5.2011 - 17:29

Nemůže konečně někdo říct jméno toho "Iks-Ízáka"? Nebo už je to hodně stará záležitost?

Odpověď:
Hezký den, vlastně si odpovídáš sám/a. Je to "stará" záležitost. Situaci dál sledujeme, přijali jsme i opatření, aby se neopakovala. S pozdravem a přáním spousty radostných chvil Pavel Polcr.

- | 3.2.2011 - 17:08

Není to XY (upraveno CMG) ???
nebo YZ (upraveno CMG)?

Odpověď:
Nezlob se, ale pokud bych uveřejnil byť jen náznak toho, kdo je oním studentem či studentkou, bylo by to jako některým ostatním říct: "Toho můžete vyčlenit, tomu se můžete posmívat..." Proto jsem taky upravil Tvůj dotaz. Snad je to pochopitelné. S pozdravem Pavel Polcr

nevýznamná osoba | 26.11.2010 - 17:50

mě by zajímalo kdo je student XY????

Odpověď:
To je podobně nevýznamné XY, jako je nevýznamná Tvoje osoba. Pavel Polcr

Námitka | 17.6.2010 - 15:38

Chci se vyjádřit k vyjádření o studentovi XY, zaprvé je to určitě on o kterém se bavíme. A zadruhé dnes po tělocviku jsme si hráli na shazování kšiltovek a čepic jeden spolužák do této hry zapojil i žáka XY, kolem žáka XY běžel další další z mých spolužáků. Žák XY se napřáhl a dal mu pěstí do obličeje. Tomuto vy říkáte hodný žák? Aha a to si všichni myslí jaký je hodný kluk, jen protože velmi pomáhá učitelům a učitelkám a proto si myslí že je hodný.

Odpověď:
Tak zaprvé - stále se bavíme o XY. Kdy konečně někdo řekne konkrétní jméno? Zadruhé - myslím si, že shazování kšiltovek není hra. Zatřetí - myslím, že tady nikdo nikdy nemluvil o "hodném" žákovi. Začtvrté - proč se nepodepíšeš vlastním jménem. Zapáté... Možná se divíš mému tónu, ale reaguji podobbným způsobem, jak byla napsána Tvá informace, za kterou Ti děkuji. Budeme situaci dále řešit. S pozdravem Pavel Polcr

o studentovi XY | 13.3.2010 - 23:06

Dobry vecer jak je tam o ublizovaní žaka XY tak on si za to muze sam protoze on otravuje a kdyz mu rikame aby toho nechal on jako kdyby chtel aby jsme mu ublizili.Tím padem nas stve!!!!A to vsechno vyvolava tu nenavist.

Odpověď:
Hezký den, děkuji za reakci. Jenom nevím, jestli se bavíme o stejném studentovi, jestli je z původního oznamu i odpovědi patrná konkrétní osoba. Takže nemohu posoudit, zda je Tvůj pohled na předchozí informace správný. Asi bych potřeboval více informací a konkrétní fakta, abych mohl objektivněji posoudit danou situaci. S přáním pěknéhho dne Pavel Polcr

student | 2.2.2010 - 8:42

Dobry den ,v naší třídě kluci ubližují XY -propíchávají jeho fotky ,hážou mu s aktovkou. Když smaže tabuli tak ji počmárají hodněkrát ho i bijou a posmívají se mu. Když jsme se v hodině koulovali tak ho povalili lehli si na něj a do obličeje mu surově házeli sníh. Dělají to hlavně kluci z ,,poslední lavice"

Odpověď:
Hezký den, moc díky za zprávu i důvěru, kterou jsi projevil/a. Pokud někdo nebude ochoten akceptovat elementární zásady slušnosti a bude se chovat nepřiměřeně vůči druhému, ponese i důsledky takového chování. Z pozice učitelů budeme situaci okamžitě řešit s konkrétními lidmi a v konkrétní třídě tak, aby vše směřovalo k dobrému vyústění. Tobě ještě jednou děkujeme za informaci. Přeji pěkný den, Pavel Polcr

hmmmmmmmmm | 20.7.2009 - 15:15

Dobrý den,
tento rok jdu teprve do primy a nejsem věřící,tak bych se rada zeptala,jestli se s náboženstvím budu setkávat furt a nebo jen minimálně.
Už předem děkuji za odpověd

Odpověď:
Hezký den, vzhledem k tomu, že jsme školou církevní, je logické, že se zde člověk setkává s "náboženstvím" mnohem více než například na nádraží. Otázkou zůstává, co vnímáš pod pojmem náboženství a proč vyznívá Tvůj dotaz jako předsudek vůči něčemu, o čem vlastně nevíš, co by mělo obsahovat. Nebo že by to nebyl dotaz od budoucí tolerantní primánky? Přeji Ti krásné prázdniny, Pavel Polcr

elishka | 14.3.2009 - 11:05

ahoj nechodím do téhle školy ale tento rok se sem budu hlást můžu se jen na něco zeptat ? já chci chodit sem na školu ale nevěřím v boha vadí to? a jsou zde všechny děti věřící?

Odpověď:
Ahoj, že nevěříš v Boha nevadí, není to podmínka přijetí na školu. Ani studenti nejsou všichni věřící. Musíš ale počítat s tím, že vzhledem k zaměření školy se s vírou v Boha budeš setkávat v mnohem větší míře. To je ale asi zcela logické, když se hlásíš na církevní gymnázium. S pozdravem a přáním úspěšných přijímacích zkoušek Pavel Polcr

cloo | 27.11.2008 - 20:38

Dobrý den,
ještě bych měla jeden dotaz, tentokráte se týká mé osoby.
Tato otázka mě už dlouho tíží a nemohu se hnout z místa. Nacházím se ve třídě, kde jsou velké rozdíly mezi žáky. Menší polovina je věřící a ostatní jsou zaujatí ateisté. S tímto problémem se setkávám denně. Věřící jsou animátoři (takže Bohem žijí) a ostatní, jak již jsem avizovala jsou naprosto přesvědčeni o tom, že Bůh neexistuje. Zde začíná můj problém, stojím na rozhraní těchto dvou skupin. Chci žít s Bohem, ale chci se bavit, jako doposud....převážně to bývá právě pojato formou zábavy....a ta se opravdu liší. Postupem času si uvědomuji, že rozdíly mezi skupinami jsou velice značné a nedokáži se pořádně ztotožnit a přilnout ani k jedné z nich. Bavím se s každým a to bez rozdílu, ale spojit tyto skupiny opravdu pořádně nemohu. Proto bych chtěla znát názor třetí osoby. Jak Vy se na to díváte?? Nechci se rozhodovat pro žádnou ze skupin a tu druhou opustit, ale také vím, že takhle to dál nejde.
Předem děkuji za odpověď!!

Odpověď:
Přeji Ti hezký den, myslím, že je fajn, když víš, co chceš, i když se to zdá být konfliktní. A co tak zkusit obě oblasti spojit. Bůh po nás určitě chce, abychom se radovali, tak proč nehledat možnosti. Mezi animátory se dá taky uspořádat zábava, na "vesnické" zábavě se dá evangelizovat i u piva. A vůbec není nutné kastovat lidi podle jejich náboženského přesvědčení. Konečné rozhodnutí (pokud tedy má padnout) musíš učinit na základě svých nejdůležitějších hodnot (ne toho, co je pro Tebe v danou chvíli nejjednodušší, či nejlákavější). Jestli je tou hodnotou Tvoje víra, jdi danou cestou, jestli je to zábava, jdi jinou. Přeji Ti, aby jakékoliv rozhodnutí bylo to správné a pro Tebe prospěšné. Pavel Polcr

cloo | 11.11.2008 - 20:18

Dobrý den,
Jen bych také chtěla něco říci k dotazu, výtce nebo snad upozornění ,,ubohého studenta".
Možná je nesmyslné se to učit, ale kolik času zabere zapamatovat si 10 čísel?? 10-15 minut??A pokud někdo není schopen si to zapamatovat nebo obětovat tento čas, tak si to má jednoduše napsat na obálku sešitu a pokud se ho učitel zeptá: ,, Co to tam máš?" stačí pouze odpovědět: ,,Výzdoba sešitu."
Je to sice někdy těžké učit se to co nás nebaví, ale to budeme muset dělat možná i v životě. Domnívám se, že si příliš mnoho věcí idealizujeme a nedíváme se na pravou realitu. Někdo na to možná už přišel a jinému to bude trvat o chvíli déle! Ale postupem času na to příjde každý, záleží jen na něm z kolikátého patra se zřítí dolů ; -)

Odpověď:
A pak, že studenti si jen stěžují. :)Díky za podporu. Hodně úspěchů.

ubohý student | 29.10.2008 - 16:54

Dobrý den,
právě v matice probíráme látku a naše učitelka trvá na tom, abychom se z paměti naučili několik hodnot funkcí sinus, cosinus atd., bez nichž prý nebudeme moci dále počítat. Učitelka sama však těmto číslům říká "tabulkové hodnoty". Z toho jasně vyplývá, kde lze požadované hodnoty nalézt, tak proč se to máme učit?
Přeci jen, i mozek má svou kapacitu, která se neúprosně plní...
A navíc, i když se to naučím, budu překvapená pokud si to budu pamatovat do konce roku a nakonec mi v hlavě po těchto hodnotách zůstane jen pusto-prázdno. A pokud je budu náhodou potřebovat, stejně je budu hledat v Tabulkách. Tak proč to tak neděláme rovnou? Abych pak věděla, kde hledat (Protože teď to tedy nevím. Zřejmě je důležitější si něco pamatovat, než vědět, kde hledat...)
Děkuji za odpověď.

Odpověď:
Pěkný den, nedokážu posoudit, co je nutné a důležití znát nazpaměť a co lze vyčíst z tabulek, nejsem učitel matematiky. Zkus se na to zeptat přímo vyučující, proč je to nutné. (Ne vždy máš u sebe tabulky, přitom funkce se dají využít v řadě běžných případů). Snad jen poznámka ke kapacitě mozku. Nemusíš mít strach, že by se naplnila, hlubiny lidského mozku jsou zatím neprobádané a momentálně můžeme říct, že téměř nekonečné. A´t se Ti daří, Pavel Polcr

absolvent | 3.9.2008 - 15:04

No to je ovsem krasna predstava, ve ktere se student CMG dostane na VS a muze tam konecne pomerit sily se studentem z ciziho gymnazia. Co kdyz ale takova situace nenastane a student CMG se tam nedostane? Pak uz je to trochu nefer ne? Nekdo kdo neni tak dobre pripraven se na VS dostane a treba tam nevydrzi ani rok. Nekdo kdo je pripraven dobre a vydrzel by celou VS, tak zustane s prazdnou sedet doma. Kazdopadne dekuji za odpoved. PS:Objektivitu bodovani a hodnoceni pomoci bodu nijak nenapadam, to se mi zamlouvalo.

Odpověď:
Hezký den, vše, co píšeš je možné. Ale jestliže je někdo připraven dobře, své uplatnění si v životě najde, i když nebude třeba vysokoškolák. Nebo zjistí, že má schopnosti v jiném oboru, nebo si prohloubí znalosti během roku čekání na přijímačky. Rozebírat všechna pro a proti asi nelze v takovémto formátu. Třeba se někdy potkáme při neformálním rozhovoru a můžeme o tom podiskutovat mnohem šířeji. Každopádně děkuji za reakci a přeji spoustu osobních úspěchů, Pavel Polcr

absolvent | 31.8.2008 - 22:21

Prijde Vam znamkove hodnoceni na CMG fer? Vememe-li v potaz ze jine gymnazia v PV maji znamkovani mnohem "mirnejsi", i kdyz studenti projevuji stejne znalosti ... dava jim to moznost jit treba na VS bez prijmacich zkousek, min nervu apod. Podle by hodnoceni na CMG sneslo trochu uvolnenejsi uzdu.

Odpověď:
Hezký první den školního roku, je to úhel pohledu, zda je hodnocení "mírnější" nebo "tvrdší". Jednoznačně můžeme říct, že hodnocení pomocí bodů je objektivnější (důvody nebudu vyjmenovávat, to je na dlouhé vysvětlování). Argument, že se dostanou studenti jiných gymnázií na školy bez přijímacích zkoušek obstojí pouze v případě, že zjistíme, na jak kvalitní vysoké školy se přijímačky nedělají. Ty, které mají prestiž, zkoušky vyžadují a v ten okamžik naskakuje otázka, kdo je lépe připraven, a ne jaké má známky. Ten, kdo má na "jiném" gymplu jedničku za to, že se 2 hodiny připravoval na jedinou písemku za pololetí, nebo ten, kdo se na "našem" gymplu musel z hodiny na hodinu soustředit, neustále něco plnit, stále být ve střehu? (byť má třeba dvojku). Odpověď nechávám na Tvém zvážení. Napadá mě ještě jeden argument - výdrž při studiu na VŠ. I ten, kdo chce "u nás" třeba jenom trojku, se díky náročnosti musí naučit systému, kázni,odříkání i zvládání případných "neúspěchů". Nemá v tomto případě "náš trojkař" v porovnání s "jiným trojkařem" určitou výhodu (ať při studiu na VŠ nebo už při přijímačkách) v tom, že na něj bylo tlačeno trochu víc? Ano, napadá mě i řada argumentů, které bych mohl uvést proti náročnosti, všechny by měly částečné opodstatnění. V tom okamžiku ale uvádím jediné - nejzákladnější lidský dar, který jsme dostali - lidská svoboda, možnost rozhodnout se. Ten, komu nevyhovuje určitý systém, nechť zkusí jiný. A proto, z Tvého pohledu bohužel, jelikož si myslíme, že náš pohled vede k úspěchu i ke štěstí, zřejmě na něm nic nezměníme. S pozdravem a přáním hezky prožitých dní Pavel Polcr

| 31.3.2008 - 10:08

přeju všem dobré den a zdravim paris hilton

Odpověď:
To je hezké,že ji zdravíš, ale nepředpokládám, že by si četla zrovna naše stránky. Ale jinak též hezký den. Pavel Polcr

Pepe | 29.3.2008 - 14:01

Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat,proč na jiných školách jsou primární prevence proti drogám a u nás zatím ne?!Děkuju za odpověd a přeji hezký den

Odpověď:
Díky za zajímavý dotaz. Možná by bylo zajímavé vědět, co si pod pojmem prevence představuješ?Odpověď na Tvou otázku zní jasně - jsme jiná škola. Ne, to neznamená, že bychom se prevenci nevěnovali. Ale jen jsme zvolili jinou formu. Na jiných školách se prevence řeší tak, že se jednou či dvakrát do roka pozve nějaký přednášející, který udělá Bu, Bu, Bu, řekne, že drogy jsou špatné, a zase odejde. Někde k tomu ještě vytvoří speciální nástěnku, založí schránku důvěry, vypíšou konzultační hodiny. A všem je hned navenek jasné, že "teď" se dělá prevence. U nás jsme zvolili jinou formu. Ten, kdo je sebevědomý, kdo zná svůj cíl, kdo je členem kvalitní skupiny, nikdy nebude hledat potěšení někde v drogách. A právě proto je součástí studia řada kurzů, duchovních obnov a dalších aktivit, kde každý může poznat, jak je dobrý, kde si třeba sáhne na dno sil, ale kde taky pozná opravdovou radost a hodnoty. A pokud se týká základních fakt o drogách, tak ty jsou součástí výuky VO v tercii, případně etiky ve vyšších ročnících. Tak to jen ve zkratce, že prevenci děláme, ale "jinak", než je zaužívané. Otázka na zamyšlenou: "Která z výše uvedených forem je účinnější?" Přeji pohodový den, Pavel Polcr

Anonym/ka ,který/á nechce být za žádných okolností jmenovaný/á | 5.3.2008 - 20:54

Dobrý den,
chtěl/a jsem se zeptat co se dá dělat, když vím, že moje kamarády šikanuje učitelka a nemůžu s tím nic dělat, protože nic ji nezastaví. Moc se bojím, že si zasedne i na mě a bude mi v hodinách nadávat. Prosím poraďte mi co mám dělat, abych kamarádům pomohl/a. Děkuju mockrát

Odpověď:
Zdravím Tě, Tvůj dotaz je hodně obecný. Předem nelze jen tak používat pojmu šikana, když není konkrétně jasné, o jaké problémy jde. Snad kdybych měl více informací, můžu navrhnout nějaké řešení ve spojení s vedením školy. Ty sám/a toho asi v daném okamžiku moc nezmůžeš, i když si myslím, že zastat se někoho v bezpráví člověku ublížit nemůže. Přeji hezký den. Pavel Polcr

Email | 3.3.2008 - 17:13

Jak se dnes máte?

Odpověď:
Děkuji, vede se mi dobře. Doufám, že zítra to bude ještě lepší.

Jana | 28.2.2008 - 12:50

Pane profesore, chci se zeptat na individuální plán... Pokud je někdo plnoletý a má dostatečně dobrý důvod (navíc sepsanýod doktora), může tuto žádost podepsat sám, nebo to musí být v každém případě žádost od rodičů? Předem moc děkuji za odpověď...

Odpověď:
Přeji hezký den, praxe s individuálním plánem je taková, že škola vyžaduje i vyjádření rodičů k individuálnímu studijnímu plánu (nebo lépe žádost přímo od nich). Důvod je prozaický. Rodiče své dítě (i když plnoleté) živí, ekonomicky zajišťují a mají tudíž i morální právo spolurozhodovat. Proto také například informujeme o studijních výsledcích i rodiče plnoletých studentů. Plno pohody přeje Pavel Polcr

lalinka | 21.1.2008 - 16:00

ehm,chtěla sem se zeptat,proč se učime o drogach???

Odpověď:
A proč bychom neměli. Přece nemůžeme říkat, že nás se to netýká, že drogy nám nehrozí nebo nejsou. Myslím si, že o věcech, které jsou nebezpečné, bychom měli něco znát stejně tak, jako o věcech příjemných. Třeba jen z toho důvodu, že až nám tu drogu někdo nabídne, tak mu můžeme vznést nějaký protiargument, kterému se nevysměje, neboť to bude znalost faktu a ne náš výmysl. A aby si člověk něco zapamatoval, nestačí jen, aby to slyšel, ale aby se o tom něco naučil. Je to stejné i v jiných oblastech - Jak bych mohl mluvit o nebezpečí terorismu, kriminalitě, nelásce, kdybych neměl základní znalosti? A věř tomu, že těch znalostí o drogách mezi mladšími studenty zas tak moc není. (I když přiznávám, že si občas říkám, že to možná není na škodu). Přeji hezký den a děkuji za pochopení (i za úvahu nad tematikou). Pavel Polcr

Táňa Wilhelmová | 17.12.2007 - 20:16

Lze něco udělat pro to, aby si třída mohla změnit učitele matematiky (změnit ve smyslu vyměnit). Ta současná (nic proti ní), ale není schopná vysvětlit učivo tak aby ho studenti pochopili. Proto bych potřeboval vědět, jestli to, lze změnit, popř. jak? Díky a hezký den.

Odpověď:
S výměnou učitelů je to těžké. Zkus si představit, že by se měl měnit učitel pokaždé, když se některému z žáků něco nelíbí či něčemu nerozumí. To by byl již v říjnu nedostatek vyučujících. A proč by potom neměli i učitelé mít právo, aby si vyměnili žáky - ty, kteří nerozumí za ty, kteří by rozuměli. Řešení situace se nabízí několik. Nejdříve bych zkusil požádat dotyčnou, aby látku vysvětlila znovu a zkusila to jiným způsobem. Možností je i samostudium (nedopporučuji). Nebo bych poprosil spolužáky, kteří matematice holdují, aby mi to vysvětlili svými slovy. Případně bych se obrátil na jiného vyučujícího matematiky (ať již ze školy či mimo naši školu, aby mi látku vysvětlil). A jestli vyzkoušíš všechny varianty a žádná nezabere, potom bude chyba jinde. Znám to z vlastní studentské zkušenosti. Taky mi kdysi hrozila nedostatečná z informatiky. A stačil jiný člověk (můj strýc - učitel), který mi řekl tentýž obsah látky, ale jinými slovy, a vše se rázem změnilo. Doufám, že jsem Ti alespoň trochu pomohl. Přeji plno předvánočně pohodových prožitků. Pavel Polcr

abraham | 11.12.2007 - 7:48

Co si pane profesore myslite o narodni knihovne v praze?mam na mysli jeji planovanou budovu....

Odpověď:
Je těžké soudit. Každý nový plán má své odpůrce i zastánce. Myslím si, že kdykoliv vznikaly nové stavby, museli se lidé potýkat s rozhodnutím, zda přijmout či nepřijmout danou podobu. Tak je tomu i v případě knihovny. Myslím, že by se měla postavit tak, jak vypadá vítězný návrh. Teprve čas ukáže, zda byla podoba vhodná či nikoliv. Eiffelovka či opera v Sydney také určitě v době svého vzniku nezapadaly do konceptu rozvoje města. A dnes patří k obdivovaným skvostům. Přeji pěkně prožitý advent. Pavel Polcr

zklamanec | 9.12.2007 - 21:05

podrazů je plný svět, že pane profesore?

Odpověď:
Když si to myslíš... Ale svět přeje připraveným. Když bude plný svět připravených, nebude místo na podrazy. Pavel Polcr

anonim | 7.12.2007 - 14:09

De změnit třídní učitel????

Odpověď:
Nic není nemožné. Otázkou zůstává, co na něm změnit? Vizáž, chování, aprobaci, zvyky, vlastnosti ... Nejjednodušší řešení, jak ty osobně můžeš změnit třídního, je propadnout do nižšího ročníku či přestoupit na jinou školu. Pavel Polcr

ksylofon | 5.12.2007 - 14:38

proč paní profesorka Daňková píše s naší třídou každou hodinu písemku je to trapné

Odpověď:
Ale tohle už vůbec není otázka pro mne. Zeptejte se paní profesorky, ona vám to jistě vysvětlí. Pavel Polcr

osixcup | 4.12.2007 - 13:34

stávkoval jste?

Odpověď:
Pokud jsi byl/a ve škole, víš, jakým způsobem jsme stávku podpořili. Pokud jsi stávkoval/a a zůstal/a doma, zeptej se svých spolužáků a spolužaček. Pěkný pozdrav posílá Pavel Polcr

osixcup | 3.12.2007 - 9:58

pardon za minulý příspěvek nešlo mi to poslat....Proč se bude za školou stavět tělocvična a ne jidelna.Jidelnu každý student používá každý den,ale tělocvičnu jednou za týden v hodině TV a jen v zimě

Odpověď:
Tento dotaz nedokážu plně zodpovědět. O stavbě tělocvičny ani jídelny zatím nic nevím. Prostor by měl být prozatím upraven tak, aby na něm bylo umožněno sportovat. Na stavbu nějakého objektu se musí nejdříve najít dostatek financí a to je dnes dosti problematické. Přesto se trochu zastanu tělocvičny. Tělocvičnu mohou využít každý den desítky lidí (a to i v odpoledních hodinách). Jídelna by byla otevřena jen na oběd (na večeři asi studenti zůstávat nebudou). Ideální by bylo spojit obojí, ale to uvidíme až v budoucnu. Pěkný den Pavel Polcr

osixcup | 1.12.2007 - 20:20

proc se bu

Odpověď:
Asi výpadek internetu, že?

numeralio | 30.11.2007 - 7:47

Mužu se zeptat neplanuje paní prof. Markovičová se svým manželem pořídit si minimko?

Odpověď:
Planuje... Peter Markovič

netušim | 28.11.2007 - 17:22

Dobře a kolik je paní profesorce Daňkové let?

Odpověď:
To se přece u žen neříká. Je potřeba se vzdělávat v oblasti společenských vztahů. Pěkný den Pavel Polcr

netuším | 26.11.2007 - 16:54

Kdy pujde paní profesorky Daňková do důchodu?

Odpověď:
To asi není otázka na mne? Ale pokud bude důchodová reforma pokračovat tak, jak zatím pokračuje, vypadá to, že nikdy. Proč? Protože do důchodu se už nebude odcházet, budeme umírat v práci. Přeji hezký den. Pavel Polcr

cirka | 19.11.2007 - 20:54

Pane profesore, chtěla jsem se Vás zeptat. Jaký máte názor na interupci( i jako křesťan)? schvalujete ji, či nikoliv? a proč? Předem děkuji za odpověď ! Na shledanou

Odpověď:
Ahoj, můj názor na umělé přerušení těhotenství zní jednoznačně. Nesouhlasím s ním v žádném případě. Jde o ukončení života člověka někým jiným - a to je pro mne stejné jako definice vraždy. Myslím, že ani ti, kdo budou argumentovat zdravotními či jinými důvody neobstojí. Můj názor jistě pramení z mé víry, o které si myslím, že je správná. Neodsuzuje ale ženy, které se rozhodnou jinak. Je to jejich svoboda, která jim byla dána Bohem. Přeji hezký den, Pavel Polcr

radsi nevim:-) | 6.11.2007 - 16:54

pan profesor polcr je nejlepsi profesor na skole...planujete tu byt jeste dlouho?

Odpověď:
Děkuji za poklonu. Jistě potěší. Možná je to ale tím, že jsem "jediný profesor" (muž v pedagogickém sboru, nepočítám-li pana ředitele a O. Jaroslava, kteří plní i jiné role) na škole. Zvláštní otázky - Co plánuju? a Co je to dlouho? Zatím nedokážu přesně odpovědět, ale s jistotou vím, že tady budu až do konce. (čeho, to se uvidí) S pozdravem Pavel Polcr

dermi | 23.10.2007 - 16:53

Dobrý den,
jak dlouho jste na škole vy ??

Odpověď:
Na školu jsem nastoupil v roce 1998, takže dokončuji 10. rok na škole. Pavel Polcr

dermi | 15.10.2007 - 19:09

jak dlouho je na škole Měchurová?

Odpověď:
MILÁ/-Ý Dermi, p. PROFESORKA Měchurová je u nás od r. 1994. Proč ses jí ale nezeptal/-a sama/sam? p.

eurotel | 12.9.2007 - 17:04

slávek má taky hlad... a dali bysme si něco k pití

Odpověď:
Někdo se nudil v infostanu, že?? =) Touto doubou ale už jistě jste napapaní a vyspinkaní... Peter M.

pepa myš | 12.9.2007 - 17:02

mám hlad

Odpověď:
?? Tak něco pojez... Peter

student | 30.8.2007 - 17:44

Dobrý den, chtěla sem se zeptat jestli se budou na mši promítat fotky z kurzů a duchovních obnov? Děkuji

Odpověď:
Pěkný den, podle příslibu by se měly fotky promítat. A na mši vás všechny čeká ještě jedno velké překvapení. S pozdravem klidného závěru prázdnin Pavel Polcr

jana | 13.11.2006 - 19:04

Jsou to lehoulinké zkoušky?

Odpověď:
Pravděpodobně směřuje dotaz na zkoušky "nanečisto". Záleží na tom, co se rozumí pod pojmem lehoulinké. Zkoušky odpovídají požadavkům a znalostem žáků 5. tříd ZŠ, kteří mají zájem studovat na gymnáziu. O jejich náročnosti či nenáročnosti musí povídat samotní žáci. Z pohledu pedagogů jsou přiměřeně náročné. S pozdravem Pavel Polcr
Nová připomínka / dotaz
odpověď chci zveřejnit
odpověď chci zaslat soukromě
Komu chcete dotaz zaslat:
Přepište kontrolní kód:
© 2006–2017 Cyrilometodějské gymnázium, ZŠ a MŠ v Prostějově | kontakty | webdesign: NoveStranky.cz
toplist